(
)
[close/tutup]



DreamGirl Blog.
HOME
Profile
Affiliates
TUTOBIES
DUNIA KPOP
INFO TERBARU
JOM DOWNLOAD
INSPIRASI
NOVEL
DRAMA NOVEL
TUAN TANAH
Credits
SARANGHAE
2
♡ SARANGHAE ♡

Annyeo-hasayo ! Hi Shinee Word !thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow !
Shinee Fever ♡

♡ Tengok ni ♡




Tagboard






NUFFNANG







CHRUP-CHRUP
My Ping in TotalPing.com



Artikle Dari Blog lain




MY FRIENDS



JOM TUKAR BANNER
copy & paste kod ini




JOM KLIK SINI







NOVEL DI DRAMAKAN





















BLOG AGE
Daisypath Anniversary tickers
6CARA PALING BERKESAN TINGKATKAN TRAFFIC BLOG on Jumaat, 19 April 2013 @ 4/19/2013 01:25:00 PTG
   
  

CARA-CARA TINGKATKAN TRAFFIC BLOG ! (Saya sendiri guna tips ini)>> berjaya 


1) MESTI POST ENTRY BERKAITAN ISU SEMASA- contohnya sekarang popular aplikasi WeChat, selain itu trend terkini drama adaptasi novel. Ini boleh menarik minat2 orang seach entry berkaiatan dan ingin lebih tahu. 

2) JANGAN SESEKALI POST DIARY HARIAN SAHAJA- Ini kerana permulaan jadi blogger tidak ada ramai follower (macam aku) so, orang tidak akan tengok entry korang lansung. (Melainkan anda artis@ mempunyai pengikut puluhan ribu.

3) TAJUK KORANG MESTILAH GEMPAK & MENARIK PERHATIAN- Nasihat aku tulis " Apa itu" jika hendak promosikan sesuatu, entry ini jarang sekali ada kat google tau ! Contoh lagi, ''Tips menguruskan badan dalam 30 Hari" ! Entry macam ini akan menarik perhatian orang untuk membaca.

4) TULIS ENTRY YANG BELUM WUJUD @ KURANG PUBLISITY - Seach google, yahoo cari entry korang nak publish, kalau kurang baguslah boleh teruskan entry anda ! Kalau dah banyak baik tukar entry anda. Buktinya aku sendiri promosikan cara install aplikasi wechat dalam komputer entry ni kurang sangat masa itu, so aku publish kan. Traffic aku meningkat mendadak.

5) PROMOSIKAN ENTRY ANDA- Anda boleh promosikan dalam facebook,twitter,wechat,line. Boleh jugak bukak group "promosikan blog.blogger gempak dll.." Promosi dalam group tu. Berkesan !  

6) PING ENTRY ANDA- Anda boleh ping DEKAT SINI . Ini paling berkesan seriusly! 



Tips ini aku gunakan sendiri, mula-mula aku hanya dapat kurang 20 orang lihat entry aku, lepas aku guna atas ini beratus jugak lah sehari
orang baca entry aku. Yelah baru 2 bulan buat blog, 2minggu kebelakangan ini traffic blog aku meningkat mendadak. Hanya sekadar
berkongsi_

Label: