(
)
[close/tutup]



DreamGirl Blog.
HOME
Profile
Affiliates
TUTOBIES
DUNIA KPOP
INFO TERBARU
JOM DOWNLOAD
INSPIRASI
NOVEL
DRAMA NOVEL
TUAN TANAH
Credits
SARANGHAE
2
♡ SARANGHAE ♡

Annyeo-hasayo ! Hi Shinee Word !thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow !
Shinee Fever ♡

♡ Tengok ni ♡




Tagboard






NUFFNANG







CHRUP-CHRUP
My Ping in TotalPing.com



Artikle Dari Blog lain




MY FRIENDS



JOM TUKAR BANNER
copy & paste kod ini




JOM KLIK SINI







NOVEL DI DRAMAKAN





















BLOG AGE
Daisypath Anniversary tickers
AWAK ! JANGAN BERSEDIH :') 1 on Rabu, 3 April 2013 @ 4/03/2013 10:35:00 PG


  






KAUM ADAM !.. Jangan tahan ego mu untuk menangis, lepaskanlah!


Lelaki sejati tak menangis ? Tipulah. Sedangkan Rasulullah S.A.W menangis kerana umatnya. Bukankah Baginda lelaki paling sejati?





KAUM HAWA ! Air matamu Terlalu Berharga!

Tidak akan jatuh air mata seseorang wanita seandainya dia cukup tabah nak menghadapi segala ujian dan dugaan. Kerana Allah tahu dia kuat .



Jangan pernah kecewa dengan musibah menimpa dirimu !

Allah pasti akan ganti segala KEKECEWAAN yang kita lalui dengan sebuah KEGEMBIRAAN yang tidak terkata. Percayalah pada kuasa Allah. ♥



Kuat lah dengan ujian menimpa mu :')

Biar hati mati menolak cinta insani. Biar badan lemah ditomah kata keji. Jangan menangis mata hati. Menangislah andai cinta mu ditolak Ilahi :')


Pembunuh,perogol,pengkhianat,perompak,berzina,derhaka terhadap ibu bapa ? Hey awak baik tau! Allah sayangkan awak, Allah tahu awak baik.. Dia beri peluang kat awak tau !

Walau sehitam mana sekalipun sejarah hidup kita. Selagi bernyawa, selagi itu kita masih berpeluang menjadi AHLI SYURGA. Allahu Robbi :')



Awak tidak pernah berseorangan tau! meskipun awak dihina,disisih,ditinggalkan orang yg paling awak syg ! Sejahat-jahat awak, Allah akan selalu ada bersama awak :')

Jangan sedih bila rasa disisihkan, kerana kita ada ALLAH, tempat sebaik-baik mengadu :) Allah setia menunggu dan mendengar setiap masalahmu.


Awak! Jangan kecewa ketika awak menangis sendirian ,sebab orang tersayang tiada di sisi, Jangan salahkan takdir tau! Allah tidak pernah tidur :')

ALLAH tak hantar sesiapa di sisi kita tatkala kita sedang “menangis”, tandanya Allah nak kita KONGSI dengan Dia dulu..♥


Hidup ini satu takdir, mati bila2 masa sahaja tau ! Jangan sedihkan diri awak ! tidak bermakna hidup awak jika sentiasa sedih dan kecewa! Hey bangkitlah !

Apapun yang terjadi, nikmati hidup ini. Hapus air mata, berikan senyummu. Kadang-kadang,senyum terindah datang setelah air mata penuh luka.


Awak sayang Allah tak?

Kalau hubungan dengan Allah kita kuat, walau macam mana teruk pun orang cuba untuk sakitkan hati kita, InsyaAllah kita pasti mampu tepis.


Awak jangan pernah merungut tau ! Allah tetap sayang awak ! 

Jangan persoalkan kenapa ALLAH tak makbulkan permintaan kita serta merta tapi bersyukurlah sebab ALLAH tak balas semua dosa kita serta merta :)


Sunyi ? Allah tetap ada! Hidup awak pasti berwarna !

Kadang-kadang Allah bagi kita rasa sunyi walaupun ada insan yang menyayangi kita di sekeliling kita.. sebab Allah rindu nak dengar kita mengadu dan sujud kepadaNya:)


Awak! Hati awak tidak pernah 100% betul kan ?

Jangan percaya kata hatimu, percayalah pada Allah, hatimu bisa salah, tapi Allah takkan pernah salah.


Awak! Jangan pernah merungut tau !

Jika kamu merasa letih melakukan kebaikan dan kebenaran. maka sesungguhnya keletihan itu akan hilang, kebaikan dan kebenaran itu akan kekal.



JOM DENGAR LAGU NI !!


                          


*Ya Allah. tubuh ini penuh lukisan dosa. ampuni aku dari segala dosa. ampuni aku dari kesombonganku,yg pernah melupakanMU.*



#SUM: tweet islamik,renungan7 & nota usrah#

Label: