(
)
[close/tutup]



DreamGirl Blog.
HOME
Profile
Affiliates
TUTOBIES
DUNIA KPOP
INFO TERBARU
JOM DOWNLOAD
INSPIRASI
NOVEL
DRAMA NOVEL
TUAN TANAH
Credits
SARANGHAE
2
♡ SARANGHAE ♡

Annyeo-hasayo ! Hi Shinee Word !thanks for visited my blog, nice to meet you, leave your footstep at my cbox, Do follow !
Shinee Fever ♡

♡ Tengok ni ♡




Tagboard






NUFFNANG







CHRUP-CHRUP
My Ping in TotalPing.com



Artikle Dari Blog lain




MY FRIENDS



JOM TUKAR BANNER
copy & paste kod ini




JOM KLIK SINI







NOVEL DI DRAMAKAN





















BLOG AGE
Daisypath Anniversary tickers
NOVEL "JODOH ITU MILIK KITA" DIDRAMAKAN ! on Khamis, 11 April 2013 @ 4/11/2013 11:27:00 PTG




  

Assalammulaikum...........

Novel "Jodoh Itu Milik Kita" akan didramakan !  Lagi drama adaptasi novel ni. NF rasa tak rugi lah
jika didramakan. Trend terkini kan, semua drama adaptasi novel pasti meletup!
Tapi pelakon drama ni belum dikenal pasti lagi.

Mengikut sumber (Sara Aisha) penerbit drama ini baru pulang dari New Zealand untuk check lokasi pengambaran. Wah lagi lah gempak drama ni. Agak2 sapelah pelakon watak "Aariz Daniel & Dahlia" kan..
imagine (mesti hensem & cantik) ..



Ni sinopsis belakang novel :

“Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah telah tetapkan sejak azali…”

SIAPA sangka itulah yang tersurat buat Dahlia dan Aariz Danial. Ikatan suci yang tercipta antara mereka bukanlah kerana cinta yang menggebu dalam hati, mahupun kasih yang membara. Tetapi kerana sikap mementingkan diri seorang manusia bernama Syafiq.

“Janganlah suka sangat kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!” – Dahlia

“Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri baru yang saya beli. She’s a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?” - Aariz Danial

“Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagian yang bernama Dahlia itu… akan aku rampas sekejam mungkin!” – Syafiq

Tatkala persoalan demi persoalan mula timbul di sebalik tulusnya seorang lelaki bernama Aariz Danial, mampukah Dahlia terus teguh berdiri mempertahankan cinta buat suami sendiri? Atau mungkinkah mahligai bahagia mereka rebah menyembah bumi sebelum ianya sempat bermula? Apakah akhirnya Syafiq yang akan tersenyum puas tatkala melihat kehancuran seorang lelaki yang paling dibenci… iaitu abangnya sendiri?




Terima Kasih ,
(SUMBER)   


Label: